Die verwachting spraken wervingsprofessionals uit tijdens Werf& Live, hét vakevent over arbeidsmarktcommunicatie en recruitment. Werf& TV was erbij en vroeg aan bezoekers onder meer hoe zij impact maken met arbeidsmarktcommunicatie en recruitment.

Afstand tussen langdurig werkzoekenden en schaars talent is groot

De arbeidsmarkt wordt waarschijnlijk niet weer ‘zo gek als het ooit is geweest’, zei bijvoorbeeld Edwin van der Sande (Tata Steel). Maar recruiters krijgen volgens hem wél veel op hun bordje. ‘Met name de afstand tussen langdurig werkzoekenden en mensen die heel schaars zijn zal denk ik toenemen.’

 

De kandidaat verwacht andere dingensteffie van der velde eneco werf& live arbeidsmarkt recruiters aan de bak najaar

Ook Steffie van de Velde (Eneco) verwacht nog een ‘heet najaar’.
‘Het is moeilijker om mensen te werven’, merkt ze. Omdat de markt aantrekt, maar ook, volgens haar, ‘omdat de kandidaat tegenwoordig andere dingen van een bedrijf verwacht.’

 

Ambassadeurs worden belangrijker

Iets wat Laura van der Zee (Ahold) bevestigt.laura van der zee albert heijn werf& live arbeidsmarkt najaar recruiters aan de bak ‘Ik verwacht dat het belangrijker wordt dat medewerkers ambassadeur voor het merk worden. Dat ze positieve ervaringen met het merk opdoen, zodat ze ook aan hun vriendjes en vriendinnetjes vertellen waarom het zo leuk is om hier te werken. Dat blijft uiteindelijk toch de meest betrouwbare manier om mensen te werven, en ik verwacht dat het belang daarvan alleen maar toeneemt.’

Bron: https://www.werf-en.nl/recruiters-aan-de-bak/